Thursday, May 23, 2024

Kumquats: adorabile, în sezon și pline cu fitonutrienți pentru inflamația cronică

Acțiune

A Aruncă o ochire rapidă la o scatula de kumquats pe culoarul de produse și s-ar a se cadea să te gândești: Dragă, au micșorat portocalele. Este ușor de înțeles de ce: arată ca o clementină prinsă în corpul unei măsline Kalamata plinuțe. Dar nu lăsa înfățișarea lor să te înșele. În miracol dimensiunilor lor a se scurta, nepretențioase, beneficiile kumquat pentru pielea, intestinul și longevitatea generală sunt indeajuns de impresionante.

În cazul în fiecare nu le-ați întâlnit niciodată la magazinul alimentar sau la piața fermierilor: Kumquats sunt agrume a se scurta, de vopsea portocalie, de mărimea unui strugurii-ursului puzderie. Se laudă cu un extern stins, ceros și un intern gustos și morocanos. Aceste fructe sunt originare din China, dar sunt cultivate și în Statele Unite, în state cu agrume bunaoara California și Florida. Fructul se găsește de deprindere exclusiv în timpul sezonului său de vârf, între mijlocul iernii și începutul primăverii în semisfera nordică.

„Kumquats, în miracol dimensiunilor lor a se scurta, sunt o puzderie gramada de nutrienți fiecare oferă numeroase beneficii pentru sănătate.” —Lauren Manaker, RDN, LD, CLEC, CPT

Inspre diferenta de majoritatea fructelor agrume, ale căror descuama sunt de deprindere folosite pentru portofel unui fel de mâncare sau pentru sortiment unei băuturi (sau, mai rău, destinate gunoiului), consumul exhaustiv al unui kumquat (portofel inclusă) este nu brusc potential, ci și încurajat. De scarlatina, este ceea ce dă acestui poama inmiresmat beneficiu apoi când vine dialog de conținutul de nutrienți și de beneficiile de creștere a longevității, în comparație cu unele dintre rudele sauca apropiate (agrume). „Kumquats, în miracol dimensiunilor lor a se scurta, sunt o puzderie gramada de nutrienți fiecare oferă numeroase beneficii pentru sănătate”, a vorovi Lauren Manaker, RDN, LD, CLEC, CPT, un dietetician înregistrat cu sediul în Charleston.

În prelungire, Manaker se adâncește în beneficiile impresionante ale kumquats, invar încât să puteți asupri până la ultima picătură din ele.

5 beneficii kumquat pentru sănătate

1. Sunt pline de vitamina C

Mijlociu lui Manaker, iest poama mic are un scatoalca puzderie. „În intaiul rând, sunt o sursă naturală de vitamina C, jucând un rol esential în susținerea sistemului imunitar și a sănătății pielii”, a vorovi Manaker. În mod caracteristic, beneficiile vitaminei C pentru piele tabacita; includ îmbunătățirea absorbției colagenului și stabilizarea daunelor radicalilor liberi pentru un ten mai strălucitor, mai puțin căptușit.

Vitamina C samite insela, de intocmai, un rol insemnat în susținerea stării de maniera. De scarlatina, unele studii au coerent nivelurile scăzute de vitamina C cu scăderea nivelului de neurotransmițători importanți1 bunaoara dopamina, alias hormonul fericirii al organismului, și norepinefrina, fiecare ajută la reglarea răspunsului tău de luptă sau pleaca.

Mijlociu USDA, o porție de 100 de grame de kumquat conține acolea 44 de miligrame de vitamina C. Pentru pozitie, experții în sănătate recomandă să luați între 75 și 90 de miligrame de nutrient pe zi.

2. Sunt pline cu antioxidanti

Kumquats conțin niveluri ridicate de polifenoli2, a vorovi Manaker, un combinatie plantar coerent de stimularea funcționării cognitive, de sănătatea sistemului imunitar și de reducerea riscului de zacea cronice. Cercetările arată, de intocmai, că polifenolii au proprietăți anti-îmbătrânire și antiinflamatoare3 și samite a protegui la încetinirea dezvoltării anumitor zacea asociate cu îmbătrânirea. Polifenolii sunt, de intocmai, prevalenți în dietele rezidenților din Zonele Albastre, ceea ce ar a se cadea fi vreunul dintre motivele pentru fiecare acele populații tind să trăiască mai numeros decât o persoană obișnuită.

3. Sunt o sursă bună de fibre intestinale sănătoase

Kumquats conțin acolea șapte grame de fibre per porție de 100 de grame (!!!), ceea ce este mai numeros decât ingamfat pentru a vă a protegui să atingeți cantitatea recomandată de fibre pe masă (de șase grame). În comun, Manaker recomandă femeilor adulte să consume relativ 21 până la 35 de grame de fibre pe zi, în vreme ce bărbații adulți consumă 30 până la 38 de grame de fibre pe zi. Manaker a vorovi că fibrele sunt importante pentru adăugarea de capacitate în regim ta, pentru a a protegui la reglarea mișcărilor intestinale și pentru a a atentiona constipația.

Pe lângă structura fibrelor, alimentele amare bunaoara citricele pot fi, de intocmai, praci benefice pentru sănătatea intestinului, deoarece „îmbunătăţesc digestia, stimulează apetitul şi stimulează eliberarea sucurilor digestive în glanda pancreatica”, a fatis dinainte Theresa Shank, RD, pentru Well+Good.

4. Au o catatime moderată de calciu și kaliu

Manaker a vorovi că kumquats conțin o catatime modestă de alte minerale esențiale, cum ar fi calciul și potasiul; 62 de miligrame și, respectiv, 186 de miligrame per porție de 100 de grame. Acești doi nutrienți pot a protegui la susținerea sănătății oaselor și a funcției inimii, a vorovi ea.

5. Conțin o catatime substanțială de fitonutrienți

Manaker subliniază, de intocmai, că veți obține potential concentrații mai fuduli de anumiți fitonutrienți – alias fitochimice sau antioxidanți, compuși vegetali fiecare promovează bunăstarea generală – de la kumquat în comparație cu alte agrume, deoarece le puteți mânca cojile (conj sunt mulți fitonutrienți). stocate). Aiest obiect, la rândul său, ajută la îmbunătățirea profilului nutrițional comun al kumquats, a vorovi ea.

Câte kumquats ar a urma să mănânci pe zi?

Moderația este esențială, dar dacă căutați un aparte număr de câte fructe să mâncați, Manaker a vorovi că un loc bun de început este relativ scaun până la cinci kumquats pe zi.

„Datorită dimensiunilor lor a se scurta, consumul de scaun până la cinci kumquats pe zi este în comun categoric și oferă o regim convenabilă de a le încorpora într-o dietă echilibrată”, a vorovi Manaker. Dar nu a merge deasupra pietroi. „În ceea ce privește consumul diurn, kumquats pot fi savurati cu moderație datorită conținutului lor suflecat de acid și zahăr”, a vorovi Manaker. (Dacă descoperiți că acizii vă perturbă digestia, vă recomandăm să evitați consumul de agrume pe stomacul gol.)

Mănânci pielea unui kumquat?

Da, poți mânca pielea unui kumquat, a vorovi Manaker. „Piea unui kumquat nu este exclusiv comestibilă, ci și praci hrănitoare”, a vorovi Manaker. „Inspre diferenta de alte agrume, conj portofel este deseori aruncată datorită gustului amar și texturii dure, pielea de kumquat este drag și plină de uleiuri esențiale, antioxidanți și fibre”, a vorovi ea.

Aceasta este o cunostinta grozavă, pentru că obțineți o mulțime de antioxidanți suplimentari din pielea de agrume. “În surplus, compușii găsiți în piele tabacita; au fost legați de diverse beneficii pentru sănătate, inclusiv digerare îmbunătățită și potențiale proprietăți antiinflamatorii”, a vorovi Manaker. Pieile de kumquat ajută, de intocmai, oferă fructelor un sectiune de aromă (și nutrienți) mai cumpatat „Mâncarea pielii, împreună cu carnea, oferă un sectiune de aromă cumpatat de dulceață și aciditate, sporind experiența generală de mâncare”, adaugă ea.

Țineți intelect, totuși, oamenii cu a simtitate sau spuzitura la agrume4 ar a urma să evite consumul de descuama de kumquat.

Orisicare sunt efectele secundare ale kumquats?

„Deși kumquats sunt neverosimil de hrănitoare și benefice, au efecte secundare potențiale de fiecare consumatorii ar a urma să fie conștienți, mai stilat apoi când sunt consumate în abuz”, a vorovi Manaker. „De paradigma, datorită conținutului lor suflecat de acid, consumul exagerat de kumquats samite transporta la probleme gastrointestinale, cum ar fi arsuri la burduhan sau racurgere de acid în rândul anumitor populații”, explică ea.

Manaker indică, de intocmai, că, deși este mancabil, samite doriți să fiți prudent cu ochire la ingerarea semințelor de kumquat. „Semințele de kumquat, dacă sunt înghițite, pot descrie un primejdie de dispnee, în sui-generis pentru copiii a se scurta, sau pot a crea blocaj enteric, deși iest obiect este privitor rar”, a vorovi ea. Și pentru a repeta, unii oameni pot fi alergici sau au intoleranță la agrume, inclusiv la kumquat.

Pe de altă sectiune, dacă doriți să limitați aportul de zahăr, kumquats conțin o catatime decentă per porție – relativ 10 grame de zahăr per porție de 100 de grame, pentru a fi just. „Kumquats sunt într-adevăr bogate în glucida naturale. Aceasta înseamnă că, deși sunt o alternativă mai sănătoasă la gustările și dulciurile ultraprocesate, moderația este esențială, în sui-generis pentru persoanele fiecare își monitorizează aportul de zahăr, cum ar fi cei cu boala lui Addison”, a vorovi Manaker.

Cum să mănânci kumquats

Kumquaturile sunt neverosimil de versatile, făcându-le delicioase de mâncat în atât de multe diferentia. Dacă nu doriți să le mâncați exclusiv întregi, lui Manaker îi place să adauge fructele în salate. „Un mod neamestecat, dar încântător de a le lest, este să le tăiați în rondele subțiri și să le adăugați în salate. Aiest obiect oferă o detonatie de agrume fiecare completează atât salatele de legume, cât și salatele de fructe”, a vorovi ea.

Pentru o unire mai drag, Manaker recomandă kumquats confiate. „Pentru cei cu masea de drag, kumquats confiate reprezintă un răsfăț savant; Fierberea lor într-un mursa neamestecat le sporește dulceața naturală, păstrând în același vreme mireasma distinctă, perfectă ca topping pentru gaunos sau pranz de sine stătătoare”, a vorovi ea.

În cele din urmă, Manaker recomandă încorporarea kumquat-urilor și în mâncărurile sărate. „O altă abordare inovatoare este de a încorpora kumquats în mâncăruri savuroase, cum ar fi prăjirea lor alături de pui sau pește, conj sucul lor adaugă un sectiune de aromă neașteptat, dar simetric”, a vorovi ea. „Fie că sunt folosite în odihna proaspătă, confiate sau ca potențator de aromă în mâncăruri gătite, kumquats cu siguranță vor îmbunătăți experiența gustativă”, a vorovi Manaker.

Agrume de rezervă? Faceți aceste gogoși cu glazură cu agrume:




Articolele Well+Good fac provocare la studii științifice, de încredere, recente și robuste pentru a susține informațiile pe fiecare le împărtășim. Poți a detine încredere în noi pe parcursul călătoriei tale de bunăstare.

  1. Pullar, Juliet M și colab. „Starea ridicată a vitaminei C este asociată cu starea de maniera crescută la studenții de sex barbatesc.” Antioxidanți (Basel, Elveția) vol. 7,7 91. 16 iul. 2018, doi:10.3390/antiox7070091

  2. Sadek, Engy Samih et al. „Compoziția polifenolică și caracteristicile antioxidante ale fracțiilor de coajă de kumquat (Fortunella boul-lui-dumnezeu)”. Alimente vegetale pentru nutriția umană (Dordrecht, Țările de Jos) vol. 64,4 (2009): 297-302. doi:10.1007/s11130-009-0140-1

  3. Meccariello, Rosaria și Stefania D’Angelo. „Impactul alimentelor polifenolice catre longevității: un elixir al vieții. O oglinda de totalitate.” Antioxidanți (Basel, Elveția) vol. 10,4 507. 24 mar. 2021, doi:10.3390/antiox10040507

  4. Cardullo, AC și colab. „Dermatită alergică de relatie rezultată din sensibilitatea la portofel de agrume, geraniol și citral.” Jurnalul Academiei Americane de Dermatologie vol. 21,2 Pt 2 (1989): 395-7. doi:10.1016/s0190-9622(89)80043-x


Citeşte mai mult

Stiri în tendințe