sâmbătă, aprilie 20, 2024

Dr. Uma Naidoo vrea să *simți* ceea ce mănânci

Acțiune

Știm cu toții că oamenii au pericol de hrană zilnică pentru a supraviețui. Dar sa a propasi? Este puțin mai dificil decât numărul de vitamine și minerale. Suntem și niște creaturi sociale, ceea ce înseamnă că tânjim – de intamplare, solicităm – relatie în mod periodic. Atât de numeros încât izolarea socială s-a adeverit a fi la fel de dăunătoare sănătății noastre ca fumând 15 țigări pe zi1. Cu toate acestea, o oportunitate frecvent uitată rămâne cheia pentru satisfacerea acestor două framanta umane înnăscute: ora mesei.

„Mâncatul este un scula solid fiecare susține bunăstarea fizică și mentală a cuiva și ne hrănește relațiile cu ceilalți”, a vorbi Uma Naidoo, MD, o amenințare triplă, premiu de aiest fel, în lumile fiecare se intersectează ale hranei și ale dispoziției. Psihiatru cult la Harvard, bucătar profesionist și special în nutriție, Dr. Naidoo este un pionier în psihiatrie nutrițională. Nu sunteți aclimatizat cu termenul? Nu ești neinsotit, deoarece domeniul este în timp aproximativ mică.

Departamentul de psihiatrie nutrițională și metabolică a Spitalului Unanim din Massachusetts este intaiul slujba de psihiatrie nutrițională din Statele Unite, cu Dr. Naidoo la cârmă perioada de colea un decada. Dat fiind faptul că s-au găsit de numeros perioada școlile de medicină nevoie pregătirii nutriționale adecvate2găsirea de noi modalități de a țese educația dupa alimentație și dietetică în educația medicală a fost (și rămâne să fie) crucială.

Nimerit unei analize sistematice a colea 66 de studii publicate în The Lancet, nutriția este nesatisfacator încorporată în educația medicală – nepasator de țară, ambianta sau anul de educație medicală. „Deficitele în educația nutrițională afectează cunoștințele, abilitățile și încrederea elevilor în implementarea îngrijirii nutriționale în îngrijirea pacienților”, se încheie raportul. „În miracol faptului că doresc să primească educație nutrițională pentru a a evolua cunoștințe, abilități și încredere pentru a povatui pacienții, studenții absolvenți la medicină nu sunt sprijiniți în mod recomandabil pentru a a infatisa pacienților îngrijiri nutriționale eficiente și de înaltă virtute.”

În virtute de director al departamentului de psihiatrie nutrițională și metabolică a spitalului, dr. Naidoo lucrează cu pacienții fiecare doresc să completeze modurile tradiționale de îngrijire psihiatrică, cum ar fi medicamentele și psihoterapia, cu recomandări nutriționale și de sistem de viață. Evaluările ei clinice acoperă totul, de la analize de sânge și testarea microbiomului enteric până la urmărirea obiceiurilor și examenele cuprinzătoare ale stării mentale – toate într-un incercare de a a inlesni pacienții să facă legătura între alimentele lor preferate și bunăstarea lor mentală.

Realizarea de conexiuni susținute de știință între experienta alimentară și sănătatea mintală este exceptional de complexă. Ca vreun, dr. Naidoo este bucuroasă să repete pacienților săi de câte ori este pericol: „Nu există o abordare universală pentru nutriția atentă.” În loc să urmărească un număr de pe un diagrama sau să încerce să facă mesele neatrăgătoare să funcționeze pentru considera, ea afirmă că obiceiurile mentinere sunt legate de reducerea stresului, scăderea inflamației și rate mai umili de zacea cronice3 sunt launtric individualizate.

„Ceea ce mâncăm reflectă frecvent sinele nostru sociabil și cultural, fiecare sunt unele dintre cele mai semnificative și mai emoționale părți ale identității noastre”, a vorbi dr. Naidoo. Ca și în cazul longevității, starea ta de gandire și starea ta mentală sunt indestructibil legate de o vastă rețea de factori ai stilului de viață, a vorbi ea, „inclusiv ceea ce mănânci și cum îți desfășori zilele de la una la alta”. În aiest muzica, dr. Naidoo își încurajează pacienții să își asume un rol proactiv în conectarea cu ei înșiși și cu ceilalți prin mâncare, inclusiv cu artele culinare.

Un decalaj de nutriție fiecare contine pericol de atenție

Interesul Dr. Naidoo pentru conexiunea alimente-dispoziție a început seriozitate în timpul rezidențiatului ei. „Am venita la facultatea de medicină și la fasonare și mi-am dat ogod că există o genune decalaj în a nu întreba niciodată pacienții ce mănâncă”, explică ea. „Învățam să prescriu aceste medicamente tare iele în vid, fără o calcul a dietei și a stilului de viață al pacientului.” Până când nu abordăm aceste lacune, totuși, nicio catatime de medicamente sau psihoterapeutica nu eventual a imbunatati valul de probleme de sănătate mintală din societatea noastră, așa cum explică dr. Naidoo în bestsellerul său național, Aiesta este creierul tău dupa mâncare. „În perioada ce multe medicamente salvează vieți pentru pacienții mei, oamenii doresc și au pericol de mai multe opțiuni în trusa lor de instrumente”, a vorbi ea.

Cu cât dr. Naidoo a poslusi mai numeros cu pacienții, cu atât înțelegea mai numeros cum alegerea lor în ceea ce privește spergula le a se cadea întări sau a modera starea de gandire. „Consumul de alimente inflamatorii – cum ar fi alcoolul, carnea roșie și zahărul adăugat – eventual declanșa inflamații în intern și butuc”, a vorbi ea. „S-a dovedit că aceste alimente cresc riscul de a a evolua sau a ingreuia simptomele depresiei și anxietății.”

CITIT  4 alimente pentru a evita cu orice preț prăjirea cu aer, potrivit unui bucătar

Infailibil, în 2024, mulți dintre noi au o înțelegere puțin mai bună a alimentelor fiecare au sau nu un influenta adevarat catre stării tale generale de gandire sau a bunăstării generale. Dar știința a început tocmai proaspat să ajungă din urmă cu faptul că regim și sănătatea metabolică pot contine un ciocnire caracteristic catre sănătății mintale. De atare, merită să ne amintim că știința microbiomului enteric este, de atare, neverosimil de nouă pentru comunitatea medicală, a apărut tocmai în ultimele decenii (și luată în seriozitate tocmai în ultimii ani).

Dr. Naidoo își modelează evaluările pacienților într-un mod fiecare acoperă controalele și check-in-urile nivel și integrează componentele dietetice și ale stilului de viață – toate în perioada ce respectă programul într-un termen de perioada delimitat. „Consider că acești factori sunt la fel de importanți ca și verificarea nivelurilor sanguine ale cuiva”, a vorbi ea. „A fost tare apriat (încă de la începutul carierei mele) că stilul de viață și alimentația vor a se maimutari viața pacienților mei.” Din noroc, supervizorii ei au susținut această abordare integrativă, casiopeea spitalului aprobând în cele din urmă începerea clinicii pe fiecare o a chivernisi tocmai în ziua de azi.

Stăpânește maiestrie gătitului cercetator

Dragostea Dr. Naidoo pentru mâncare a început de la premiu mușcătură. „Am venita pe glob cu impatimire pentru mâncăruri delicioase, dar sănătoase și cu un orizont științific în familia mea”, a vorbi ea. „Data un mod curat în fiecare am învățat dupa alimentația sănătoasă; a făcut latura din ADN-ul meu în creștere.” Crescută în Durban, Africa de Sud, dr. Naidoo a sărit peste-auriu; pestele-spada grădiniță și, în transfer, și-a lesinat primii ani alături de bata maternă (căreia Aiesta este creierul tău dupa mâncare a fost dedicată), fiecare a zetuire legume în grădina ei și i-a pregătit prânzuri proaspete între predarea meditației și yoga. Nu lipseau bucătari în familia ei extinsă, mătușile și verii mai infatua luând frâiele în bucătărie pentru mese copioase în vita.

În miracol amintirilor calde ale Dr. Naidoo în jurul familiei și al mâncării, propriul ei perspicacitate pentru gătit nu a apărut până la rezidențiat. (Cu excepția unei singure excepții: a devenit o brutară pasionată la o vârstă fragedă, pe fiecare mamaca ei l-a atribuit înclinației fiicei ei pentru știință și măsurare.) „Gătitul a devenit spațiul meu liniștit și flegmatic și o regim de a mă destinde în inserare mea”, explică ea. „Am pricopsit să mă bucur și să-l iubesc; nu a fost o corvoadă sau oaresicare „în catifea”. Cea mai genune inspirație pentru a castiga de plăcerile liniștitoare și senzoriale ale mâncării – versus știința insarcinata a nutriției – a venita prin amabilitatea Julia Child, pe fiecare dr. Naidoo o urmărea la televiziune în timpul ei. perioada independent delimitat. „Ea m-a încurajat ca tânăr bucătar să explorez mai numeros și să învăț mai multe, să accept că se vor a executa greșeli”, a vorbi ea.

Odată ce a dezvelit că Child și-a determinat cariera de gătit ca un al doilea act tocmai mai târziu în viață, a venita momentul becului Dr. Naidoo: ar a se cadea a executa același munca. Gândită de impatimire, și-a invins programul de munca pentru a a se cadea a se deplasa la Cambridge School of Culinary Arts, absolvind în cele din urmă cu premiul de top al școlii. „Când a funcționat, mi-am dat ogod că era menit să fie”, își amintește ea. „Am cultivat un număr exagerat de ore, dar nu mi s-a părut că lucrez pentru că conj dragoste aceasta.”

Mâncatul este în mod curat nuanțat și launtric emoțional

De la profesional la partnic și științific la sensibil, dr. Naidoo știe că mâncarea „sănătoasă” arată divergent pentru fitece și că relația cu mâncarea eventual fluctua de la frumoasă la complicată. Mesajele dezinformate (sau de-a dreptul toxice) dupa mâncare – fie din vita, imprieteni, rețele de socializare sau din altă latura – vin de un ban pe duzină, nepasator conj te întorci. Ei pot scăpa de deliciile delicioase ale consumului, lăsând în a se insira lor restricții, rușine și vinovăție.

Ideea de „mâncare emoțională” are de impozit o conotație negativă. Dar dacă-l întrebi pe dr. Naidoo, este timpul să recadram acea narațiune. În loc ca colectivul nostru cultural să cadă pradă unei abordări bazate pe frică a alimentelor, imaginați-vă cât de lasatoare ar a se cadea fi aceasta – pentru sănătatea fizică, mentală și emoțională, garantat, dar și pentru relațiile noastre cu noi înșine și cu ceilalți – să vedem mâncarea. și alegerile noastre în jurul lui ca sigure, vesele și împuternicitoare? Mâncarea emoțională eventual cuprinde o călătorie nostalgică pe calea memoriei, o sursă de tihna într-o zi insarcinata, un pasiune de racori din provoca aromelor și un pasiune de apartenență la colegialitate și festivități. În funcție de valoare absoluta în fiecare o utilizați și de cum o vedeți, mâncarea are capacitatea de a ne conecta la trecutul nostru, de a ne a stirici prezentul și de a ne fasona viitorul – de multe ori în prezentabil.

CITIT  Mâncarea în exces este umană — Iată cum să recadrați experiența

În perioada ce adoptarea unei direcții pozitive catre „mâncării emoționale” ar a se cadea fi o invitare pentru unii, este mult de a fi irealizabil. În aiest valoare, dr. Naidoo vorbește și a se deplasa pe spatir. O luptă cu cancerul, în timpul căreia a implinit tratamentele medicale nivel occidentale cu ajustări ale dietei și ale stilului de viață, a adeverit priceperea de cica-trizare a farfurii. În perioada ce a griji o ceașcă de ceai analgezic de turmeric înainte de premiu zi de chimioterapie, ea a interiorizat o mantră pentru a cuceri grijile și temut, înlocuind-o cu barbatie și conceptie: Știu să gătesc, știu dupa corpul meu și mă pot a inlesni cu felul în fiecare mănânc. Apatic de bătălia cu fiecare ne confruntăm, fitece dintre noi eventual să-și ia conducerea și să facă același munca.

Pentru început, dr. Naidoo recomandă să ne sprijinim pe două premise fundamentale ale psihiatriei nutriționale. În intaiul rând este inteligența corporală, fiecare implică investigarea modului în fiecare anumite alimente te fac să te simți. De chip, dacă luați în mod obișnuit o cafeluta și o gogoașă la micul pranz conj pentru a cădea amețit și încețoșat în două ore, recunoașteți că s-ar a se cadea să nu vă facă prezentabil corpului. Dar, în loc să te simți ca un eșec sau să cedezi într-o conversație negativă cu sine, dă-ți har și adoptă aceste învățături pentru micul pranz de mâine și pentru cel de după aceea.

În mod analog, îndepărtați-vă de spiralele rușinii și de conceptul de „alimente proaste”, urmărind să mâncați alimente întregi, bogate în nutrienți. cel mai a timpului, în perioada ce dizolvă rușinea în legătură cu consumul de alimente fiecare pur și sadetica îți fac papilele gustative fericite. (Sunt potentat pe cuvântul „ferice.”) Mâncatul cu muzica este un calatorie alungit, așa cum edita Dr. Naidoo în cartea ei: „Recunoașteți că mâncați pentru a vă hrăni corpul și creierul pentru a învinge anxietatea. Fii cercetator la mâncare. Mestecă gânditor. Atenție la aromă. Nu vă simțiți culpabil sau regretați pentru mâncarea pe fiecare o mâncați. Bucurați-vă de fitece mușcătură de la premiu până la ultima.”

Multe dintre cele mai semnificative conexiuni sociale ale noastre au loc la ora mesei

Cu toate acestea, complexitățile legate de mâncare depășesc vinovăția față de așa-numitele îngăduințe. Aspectele sociale ale mesei – inclusiv confortul ritualului și faptul că mâncarea este latura integrantă a colea tuturor adunărilor de vita, culturale și de sărbătoare – ar a se cadea, de atare, să-i lase pe unii oameni să simtă că sunt lăsați în pulbere. A fi neinsotit, a trăi neinsotit și/sau a nu contine cei dragi cu fiecare să rupă pâinea eventual declanșa propriul pasiune de despartire și un potențial inconfort în jurul mesei.

COVID, de atare, a bogat un ciocnire apriat catre oportunităților sociale IRL (prânzuri de munca, care în vita și evenimente de sărbătoare intre acestea). Totul contribuie la epidemia de singurătate fiecare afectează colea un litra din oamenii de peste-auriu; pestele-spada 15 ani din glob, pe o Sondajul Razor-Gallup 20234 desfășurate în 142 de țări. Verificare în neuroștiință5 tocmai sugerează că izolarea acută eventual carmui la pofte sociale asemănătoare cu foamea legitimă. „Conexiunea socială este o pericol umană fundamentală, la fel de esențială pentru supraviețuire ca spergula, apa și adăpostul”, explică chirurgul colectiv (și 2024 Changemaker) Vivek Murthy, MD, în avizul său din 2023. „O cultură a conexiunii este vitală pentru a fauri schimbările necesare în obste. În perioada ce programele și politicile formale pot contine un ciocnire, practicile informale ale vieții de zi cu zi – normele și gimnastica modului în fiecare ne angajăm careva pe celalalt – influențează caracteristic legătura socială.”

Dr. Naidoo este de invoiala că a contine un pasiune de colectivitate este esențial – și există nenumărate modalități de a aplica spergula ca cadru de a-ți a ridica sau de a-ți găsi propriul neam. Infailibil, puteți a executa o retinere unică la restaurantul dvs. predilect cu un partas, dar puteți, de atare, să programați întâlniri cu plimbarea câinilor, să mergeți împreună la Trader Joe’s sau să lucrați împreună la un pâine prăjită și un ceai. „Aceste experiențe pot fi distractive și integrate în valoare absoluta în fiecare trăim”, a vorbi dr. Naidoo. „Ele devin latura din stilul nostru de viață, comparativ cu oaresicare ce facem ca preocupare, (fiecare eventual a ridica) un pasiune de colectivitate.”

CITIT  Îmbunătățește-ți sănătatea cu Munakka înmuiat: 9 beneficii ale înmuiării stafidelor negre

Dacă cei dragi nu sunt în imprejurime, puteți a planifica o întâlnire pentru cină, cumva tocmai gătind aceeași masă prin chat terminal. Nu ai o viață socială înfloritoare? Faceți un incercare să luați prânzul cu colegii de muncă pentru a cuprinde dacă aveți interese comune. Când te simți neinsotit, împărțirea hranei eventual fi un bancnota pentru a-ți hrăni mintea și corpul, pentru a ne îndeplini nevoile înnăscute ca creaturi sociale, pentru și pentru sporește fericirea și satisfacția vieții6.

Actul langa de (re)dezvelire a plăcerii în jurul alimentelor

Deși dr. Naidoo este un fruntas universal în psihiatrie nutrițională, o genune latura din ceea ce știe dupa mâncare a fost zetuire în iesi vieții ei de doctor. Fără amintiri intime dupa mâncare și vita, pasiunea pentru gătit insuflată în ea de la o icoană culinară și eventuala pregătire ca bucătar, „Nu aș fi învățat din manuale, cercetări și lucrări clinice că mâncarea este atât de puternică”, ea. a vorbi. „Mâncarea hrănește corpul și creierul și te ajută să te menții în formă mentală, dar se concentrează și pe mangaietura, un pasiune de colectivitate și îngrijire.”

În următorii ani, dr. Naidoo speră că evaluările pentru starea de gandire și spergula vor fi o practică comună pentru toți medicii primari și psihiatrii. Ea ar a pofti, de atare, să a ajuta la o primenire de paradigmă în fiecare toată lumea acceptă și întruchipează ideea că mâncatul este în mod inerent funcțional și emoţional. Pentru a a incuraja conștientizarea și a iniția schimbarea la scară mai largă, ea a fost ocupată scriind cele două cărți ale rarunchi fiecare au aplecat psihiatria nutrițională în domeniul populatie. Până la publicarea primului, straluci doctorului Naidoo a rămas la nivelul spitalului. Cu toate acestea, lansarea „a devenit colea o mișcare în jurul alimentației sănătoase și m-a făcut să realizez că cartea îi a inlesni cu adevărat pe oameni”, a vorbi ea.

Anul aiesta, dr. Naidoo finalizează un curriculum de psihiatrie nutrițională pentru rezidenții din anul al patrulea la spitalul ei, pentru și resursele de învățare online în evoluție pentru Academia de Psihiatrie a Spitalului Unanim din Massachusetts, fiecare educă profesioniștii din domeniul sănătății mintale și practicienii clinici din întreaga glob. „Încercăm tot posibilul să aducem aiest mosie de psihiatrie înainte, dar, de atare, să construim resurse pentru ca pacienții să le aibă și medicii să învețe”, a vorbi ea.

În catifea, ea dezvoltă un podcast denumit Conversații cu Dr. Uma Naidoo, programată pentru aruncare mai târziu în 2024, fiecare va conveni la și mai mulți dormita și urechi (și, într-un fel, gurile) de pe tot globul. Așteptați-vă informații digerabile dupa cum să vă spargeți regim și tiparele mentinere pentru concert, noroc și forță. Dar, deocamdată, cu toții putem a executa pași umili, dar semnificativi, pentru a castiga de puterile vindecătoare ale farfurii pentru bunăstarea noastră mentală și socială deopotrivă, eventual perfecționând sau redescoperindu-ne propriul pasiune de încântare și acțiune în jurul alimentelor pe itinerar.


Articolele Well+Good fac referinta la studii științifice, de încredere, recente și robuste pentru a susține informațiile pe fiecare le împărtășim. Poți contine încredere în noi pe parcursul călătoriei tale de bunăstare.

  1. Holt-Lunstad, Julianne et al. „Singurătatea și izolarea socială ca factori de rizie pentru moarte: o verificare meta-analitică.” Perspective catre științei psihologice: un proces-verbal al Asociației pentru Știința Psihologică vol. 10,2 (2015): 227-37. doi:10.1177/1745691614568352

  2. Bremner, J Douglas și colab. „Dietă, stres și sănătate mintală.” Nutrienți vol. 12,8 2428. 13 aug. 2020, doi:10.3390/nu12082428

  3. Gropper, Sareen S. „Rolul nutriției în bolile cronice”. Nutrienți vol. 15,3 664. 28 ian. 2023, doi:10.3390/nu15030664

  4. Dunbar, RI M. „Spărgerea pâinii: funcțiile alimentației sociale.” Maniere omenesc adaptiv și fiziologie vol. 3,3 (2017): 198-211. doi:10.1007/s40750-017-0061-4

  5. Van Horn, Linda și colab. „Avansarea educației, formării și cercetării în domeniul nutriției pentru studenții în medicină, rezidenți, bursieri, medicii curenți și alți clinicieni: construirea competențelor și coordonarea interdisciplinară.” Progrese în nutriție (Bethesda, Md.) vol. 10,6 (2019): 1181-1200. doi:10.1093/advances/nmz083

  6. Björnwall, Amanda și colab. „Mâncatul neinsotit sau împreună în rândul persoanelor în vârstă fiecare trăiesc în colectivitate – O verificare a scopului.” Proces-verbal internațional de ancheta de ambianta și sănătate publică vol. 18,7 3495. 27 mar. 2021, doi:10.3390/ijerph18073495


Citeşte mai mult

Stiri în tendințe