Sunday, May 19, 2024

Constructorii pot contesta taxele din California, stabilește Curtea Supremă

Acțiune

Curtea Supremă a raspicat vineri că dezvoltatorii și constructorii de case din California pot a dezminti taxele impuse în mod obișnuit de orașe și județe pentru a plăti noi drumuri, școli, canalizări și alte îmbunătățiri publice.

Judecătorii au spus că aceste „taxe de tamponare” pot fi neconstituționale dacă constructorii și dezvoltatorii sunt obligați să plătească o fatalitate injustă din costul proiectelor publice.

Dezvoltatorii au susținut că limitarea taxelor a intinde din California pentru construcții noi ar hertog la construirea de noi locuințe mai accesibile.

Instanțele de federatie din California au blocat invar de cereri apoi când au apărut ca frecventare a „o taxă de tamponare inspre dezvoltării impusă în temeiul unui platforma de taxe privilegiat prin de-cizie” cine se aplică noilor dezvoltări într-un oraș sau județ.

Dar decizia 9-0 a Curții Supreme a desfacut ușa unor invar de provocări.

Decizia ar a se cuveni a purta un tamponare culant în California, deoarece guvernele locale s-au bazat din ce în ce mai numeros pe taxele de tamponare, mai degrabă decât pe impozitele pe insusire, pentru a plăti noile proiecte.

Dar judecătorii nu au anumit o regulă pentru a a stabili când aceste taxe devin inechitabile și neconstituționale.

Judecătorii Sonia Sotomayor și Ketanji Brown Jackson au spus că s-au alăturat opiniei instanței în Sheetz vs. El Dorado County, deoarece se limitează la a a cuteza invar de provocări.

În cazurile anterioare din California, Curtea Supremă a meschin puterea oficialilor guvernamentali de a a reclama concesii de la un capetenie de insusire în schimbul unei autorizații de ridicare.

În 1987, judecătorii au raspicat pentru proprietarul unui bungalou pe plajă din Ventura căruia i s-a spus că nu probabil obține un autorizatie de sporire a locuinței decât dacă este de concordanta să permită accesul publicului pe malul mării. Majoritatea conservatoare a descris această pretenderima ca fiind o „stoarcere” și a spus că a încălcat dispozitie momi de-al 5-lea amendament cine suprima luarea „proprietății private… pentru uz asistenta fără o compensație justă”.

Într-o vointa ulterioară cine implică un capetenie de pravalie cine a fost forțat să permită o pistă de biciclete pe proprietatea ei, instanța a fatis că guvernul nu probabil trebui invar de condiții speciale proprietarilor de proprietăți decât dacă probabil a marca că nouar evolutie ar pricina un paguba sfoara colectivitate.

Dar în deceniile de apoi, nu a fost chiar dacă această regulă privind drepturile de insusire se aplică și taxelor de evolutie și în situațiile în cine taxele sunt stabilite de legislație, mai degrabă decât să fie impuse unui stingher capetenie cine solicită un autorizatie.

Judecătorul Amy Coney Barrett a spus că „nu există nicio bază pentru a a regla dreptului de insusire mai puțină protecție în mâinile legiuitorilor decât administratorilor. Punct privind prelevarea se aplică în mod identic ambelor – ceea ce înseamnă că suprima legiuitorilor și agențiilor deopotrivă să impună condiții neconstituționale inspre permiselor de practicare a terenurilor.”

Cazul a apărut apoi când proprietarul proprietății George Sheetz a trebuincios un autorizatie pentru a pierde o casă prefabricată pe un lot pe cine îl deținea în Placerville, lângă Sacramento. Comitatul El Dorado i-a spus că musai să plătească o taxă de „potolire a impactului în circulatie” de sorete 23.000 de dolari.

O fatalitate din fonduri ar plăti pentru modernizarea autostrăzii 50, cine străbate regiune.

Sheetz a plătit considera și a obținut permisul, atunci a dat în judecată pentru a a dezminti considera ca neconstituțională. A mort în instanțele din California, dar Curtea Supremă a fost de concordanta să-i asculte recursul.

Citeşte mai mult

Stiri în tendințe