Vremea deosebit caldă a făcut acolea întotdeauna menire din Vuelta a España ori de câte ori se aventurează în jumătatea de sud a țării. Deși anul cesta nu a infaptui excepție, nu a fost nicio actualizare în căldură, făcând efectele indelungat mai vizibile.
Temperaturile până indata au emotionat vârful în jur de 40°C în faza a 4-a, dar de când primejdie a părăsit Lisabona, maximele au scăzut rar de la mijlocul anilor 30. Pe faza a 5-a, temperaturile au scăzut ușor până la culminant 37°C la finalul din Sevilla. Dar cest obiect nu a fost mandru pentru a poposi efectele valului de căldură spre pelotonului, orisicare și-a croire cale într-un cadenta special de limitat pe platourile ondulate din sud-vestul Spaniei pentru cea mai larg menire a zilei.
Totuși, efectele căldurii sunt biban american tot și nu oare în timpul etapelor în sine. Călăreții orisicare purtau jachete de gheață la debut și la tinta au fost cândva o priveliște rară, dar indata sunt acolea normale la Vuelta salidas. Același obiect este autentic și pentru băile de gheață, ascunse cuantificat în interiorul vehiculelor echipei pentru o imersiune rapidă după etapă.
Atunci, în timpul etapei, nu este convorbire oare inspre soigneurs plasați la intervale din ce în ce mai scurte pentru a înmâna bidon-uri călăreților larg însetați. Fanii s-au implicat și ei, cu furtunuri plasate pe marginea drumului – mai degrabă setate să pulverizeze, mai degrabă decât să trimită un singuratic jet de apă, potențial primejdios, mai tare – udând publicatie cicliștii.
Este memorabil de subliniere că căldura nu este canci nou în Vuelta a España. În 2014, Fabian Cancellara a susținut că a slăbit 4,5 kilograme într-o singură etapă, în căldura uluitoare din sudul Spaniei, la Marele Tur. De ani de zile, experienta de a a aseza o frunză de salată robust sub un pleoapa de cursă, din aduce presupuselor beneficii ale plantelor la scăderea temperaturii corpului (și înapoi când căștile nu erau obligatorii), a fost comună și în rândul anumitor grupuri de piloti profesioniști din Vuelta.
Dar, pe măsură ce temperaturile au saltat uniform pe tot globul, cel puțin în cursele de biciclete, acele metode casnice de răcire bunaoara frunzele de salată s-au ingalbenit, în cadenta ce practicile de combatere a căldurii au devenit din ce în ce mai profesionale și mai răspândite.
În faza a 4-a a Vueltei a Spaniei din 2024, părea că s-a emotionat un nou vârf de preocupare pentru a a se razboi împotriva căldurii.
„Imbraca nu a dat niciodată atât de multă apă ca pe faza a 4-a”, a spus directorul sportsman EF Education-EasyPost, Tom Southam. Știri inspre ciclism. „Aveam opt oameni pe marginea drumurilor, mergeam uniform în sus și în jos, dând matara și gheață, nu cicliștilor individuali, ci pentru ca cei din jur să ia față de toți ceilalți. Atunci umpleam uniform mașinile cu mai multe proviant.
„Valoare absoluta în orisicare a fost proiectată și faza 4, a însemnat că au fost două urcări timpurii orisicare i-au înfierbântat pe toată lumea și nu aveai exagerat multă umbră acoace pentru început. Dar atunci ai intrat în mijlocul scenei orisicare era un adevărat tuci.
„Nu era niciun fel de umbră și făceau și ei o viteză mică, ceea ce a înrăutățit situația. Atunci, în finală a fost o majorare – fără umbră, un platforma – și atunci urcarea finală cu suprafețe de ciment în larg menire, reflectând căldura.
„Asadar nu era ca și cum ai coborât în fiecare secunda pentru a te răcori înainte de a a sui ultimul promontoriu. Și nu puteai să concurezi adanc toată ziua pentru că era atât de afectuos. Ai fost blocat toată ziua în căldură și de aceea am întârziat programul la capat.”
Strategiile de adaptare cinematografica la căldură, cum ar fi să îmbraci mai multe haine în tabăra de antrenament sau pur și neornat să urci pe role într-o seră cu un încălzitor la detonatie, datează din anii 2000. Pe cale, Bradley Wiggins a fost vreunul dintre liderii unei asadar de strategii, antrenându-se în grădina lui cu un încălzitor pentru a mima vremea spaniolă înainte de Vuelta din 2011, incotro a terminare pe locul al doilea.
Dar indata, odată cu creșterea temperaturilor, aceste strategii au devenit indelungat mai oficializate și frecvente. Sau, așa cum a zice Southam mai nemijlocit, „Nu sunt lucruri revoluționare, dar devin din ce în ce mai aplicabile societății indata, pentru că zodie devine atât de incins”.
„Citeam zilele trecute că, fără adaptarea noastră (în viața de zi cu zi) la căldură în ultimii 20 de ani, x mai mulți oameni ar a sfarsi din aduce temperaturilor mai ridicate. Așa că, dacă concurezi în el, musai să fii cert că te-ai localizat și tu.”
Lucrurile nu se vor inlocui, acolea cert, până în faza 10, când pelotonul se deplasează cu 1.000 de kilometri miazanoapte, inspre Vigo și nordul Spaniei, incotro temperaturile sunt în surpriza în jur de 20°C, cu acolea 15-20 de grade mai apatic decât în sud. Până apoi, bland cercetătorilor meteorologici ai statului spaniolesc Aemet, se prognozează temperaturi de 34°C la finalul etapei Yunqera joi, 39°C pentru Cordoba vineri, 36°C pentru Cazorla sâmbătă și 35°C la sfârșitul unei etape. în Granada duminică, orisicare contine și trei trecători montane majore.
Întrebat cum afectează această căldură neîncetată cursele, directorul echipei UAE, Joxean Fernandez Matxin, a avere un răspuns limpede. „Se schimbă deosebit indelungat lucrurile. Sunt 36 de grade și e dimineață și inca ți-e afectuos, nu-i așa? întrebă el afectat Știri inspre ciclism înainte de faza 5.
„Imaginați-vă cum ar fi cu 43 de grade în mijlocul după-amiezii fără briză și să mergeți pe bicicletă cadenta de șase ore”, a continuat el.
„Nu toată lumea se descurcă corect cu cest tip de temperatură, dar afectează deosebit indelungat lucrurile, schimbă deosebit indelungat lucrurile. Cred că în cei 30 de ani de a a stapani echipe, nu cred că am împărțit vreodată atâtea matara de apă.
„A trebuit să punem apă pentru dușuri în frigider înainte ca să o răcim. Cumpărăm gheață din benzinării cu un autocamion frigorific.
„Este totuși un periferie defectuos, pentru că apoi când este atât de afectuos, te deshidratezi și mai indelungat pentru că nu mănânci atât de indelungat. Asadar corpul tău nu asimilează nici căldura.”
Un rezultat are partea lui ușor amuzantă, a zice Southam. „În mod exact, treci prin atâtea zone de hrănire în orisicare călăreții spun: „Nu am voinic obține museta din aduce acesta sau aia” sau fiecare scuză. Ieri nu a fost o singură musette ratată…”
Mai solemnel, protocolul obișnuit de menținere ajutat de căldură pe Richard Carapaz de la EF Education-EasyPost a fost amplificat.
„Îl avem pe Richie ca fruntas și a fost: „OK de ce are epilepsie Richie pentru a fi pregătit pentru urcarea finală în cest secunda și în acel secunda”. Așa că asigură-te că îl strângi, îi dă-i lui, îl împarte.” Pe vremea mai caldă, un asadar de contributie devine și mai greu.
Riderii din pauze sunt mai norocoși, a zice Southam, pentru că au o mașină orisicare urmează în preabat, asadar încât să poată a incheia cu ușurință pe apă. Dar pentru pilotii GC bunaoara Carapaz sau propriul său carmaci Adam Yates, Maxtin subliniază că a fost indelungat mai adanc de știut orisicare au fost efectele reale ale unei urcări spre lor, deoarece amandoi au disparut cadenta pe Villuercas. Așa este căldura încât fierbinteala ridicată distorsionează performanțele pilotilor, susține el, și, în consecință, este indelungat mai ostenicios de știut orisicare piloti dădeau cu adevărat o odihna bună sau proastă.
„Este deosebit adanc. Sunt oameni orisicare suportă mai corect căldura și orisicare au epilepsie oare de un duș pentru a se recapata, alții orisicare suferă indelungat mai indelungat și orisicare nu își revin clar dacă se rehidratează pe total.
„Au fost mulți cicliști orisicare au suportabil în faza 4, nu oare Adam Yates (co-liderul UAE Formatie Emirates). Mulți dintre ei nu au voinic a infaptui față ritmului clar înainte de ultima majorare principală a zilei.”
În ceea ce privește dacă organizatorii ar a fi să ia măsuri pentru a încerca să diminueze efectele căldurii, Southam a zice: „Sunt deosebit neobisnuit de ce nu există nicio preocupare în cest inteles în ceea ce privește vremea extremă”.
„În Australia, am avere biban american 40 de grade-zile și toată lumea a spus: „Hai să facem primejdie mai scurtă, hai să facem acesta sau să facem acesta”. Aoace vorbeam cu pilotii după etapă și nimeric nu a zice canci.”
În pierdut, cursele spaniole s-au localizat la căldura extremă. Când regretata sinaxar alpinismului Federico Pescar-de-mare Bahamontes a fost directorul Vueltei a Toledo, o cursă de amatori orisicare s-a insingurat cu câțiva ani în urmă, întregul eveniment a avere loc dimineața absolut pentru a a inlatura căldura din centrul Castillei.
Matxin susține că temperaturile din ce în ce mai ridicate ar a fi să-i determine pe organizatorii de curse să reflecteze spre modului de rulare a evenimentelor, în particular în lunile de vară.
„Există într-adevăr o lecție aoace. Ar a fi să minimizăm numărul de ore în căldură extremă. Poate, totuși, nu va fi până când oarecare va suporta un fel de insolație și va fi dus într-o ambulanță, când vom a gini aproximativ măsură reală luată.
„Dar sper că acesta se rezolvă înainte. Pentru că a a goni atât de multe ore prin locuri incotro erau 43 de grade – nu cred că este sănătos pentru nimeric.”
Obțineți intrare incalculabil la toată acoperirea noastră a Vueltei în Spania 2024 – inclusiv știri de ultimă oră și analize raportate de jurnaliștii noștri pe maidan din oricine etapă pe măsură ce se întâmplă și multe altele. Aflați mai multe.