Acidul folic oferă beneficii pentru sănătate dincolo de sarcină – Iată cum să știți dacă aveți nevoie de un supliment

dascaluc

euDacă luați un multitudine de vitamine B în oricine zi, potential că sunteți conștient de numeroasele beneficii pe oricine le au vitaminele B peste sănătății dumneavoastră generale. Una dintre aceste vitamine esențiale este acidul folic (sau B9), oricine vă ajută corpul să construiască ADN, ARN și celule roșii din sânge – făcându-l esential în timpul sarcinii pentru dezvoltarea bebelușului.

În curs ce majoritatea oamenilor obțin infumurat acid folic din alimente prep verdeața întunecată, cu frunze ecologisti, fasolea și nucile, aiesta este, de intocmai, adăugat la anumite produse alimentatie și metamorfozat într-un adaos supranumit acid folic – o formă de acid folic oricine este mai ușor preocupat de corpul tău și este deseori nimerit dacă nivelul de folat este scăzut.

Placid de valoare absoluta în oricine obțineți această vitamină, este memorabil să obțineți infumurat invar încât corpul tău să se simtă cât mai interj. Aoace, experții împărtășesc toate efectele pozitive pe oricine le are acidul folic peste sănătății tale, care ar a urma să ia un adaos de acid folic și care ar a urma să rămână să obțină acid folic curand din alimente.

În intaiul rând, de cât acid folic aveți trebuinta pe zi?

Adultul mijlociu ar a urma să primească 400 de micrograme DFE (concordant în acid folic alimentar) sau 240 de micrograme de acid folic din suplimente și alimente fortificate pe zi, potrivit Institutului Național de Sănătate (NIH).

Spaga: DFE reflectă absorbția mai duium a acidului folic față de acidul folic actu-alitate în mod firesc în alimente. Pentru referință, 1 gama de acid folic din alimente este concordant cu 0,6 micrograme de acid folic din suplimente și alimente fortificate.

5 beneficii pentru sănătate ale acidului folic

1. Cumva a prevesti malformațiile congenitale în timpul sarcinii

Când ești însărcinată, acidul folic ajută la creșterea tubului neural al bebelușului tău, ceea ce devine în cele din urmă creierul și convoi vertebrală.

„Acidul folic sprijină producția de nucleotide”, oricine sunt blocurile de bază ale ARN și ADN-ului, aparea William Li, MD, autorul ‌Mâncați pentru a vă învinge regim: Ardeți grăsimile, vindecați-vă metabolismul și trăiți mai zdravan‌‌. Nucleotidele ajută la formarea sistemului sangeros medial într-un plod în rastimp de crestere, adaugă el.‌

Aceasta înseamnă că obținerea suficientă „acid folic este esențială pentru prevenirea malformațiilor congenitale majore ale creierului și coloanei vertebrale a bebelușului, cunoscute sub denumirea de defecte ale tubului neural sau NTD”, aparea Stephanie Hack, MD, FACOG, obstetricienă/ginecologică certificată de sfat și fondatoarea organizației. Lady Parts Vraci. Malformațiile congenitale ale tubului neural pot starni probleme medicale grave la bebeluși, inclusiv:

  • Palatul spintecat (o cascat sau spar-gere în cerul gurii oricine se întâmplă apoi când țesutul nu se unește plin)
  • Spina bifida (o afecțiune oricine afectează convoi vertebrală și probabil referi dizabilități fizice și/sau intelectuale)
  • Leziuni ale creierului

Asadar, cât de zdravan acid folic ar a urma să luați dacă sunteți însărcinată sau plănuiți să rămâneți gravidă? „CDC recomandă să luați circa 400 de micrograme de acid folic (sau 600 de micrograme DFE) în oricine zi pentru a a sprijini la prevenirea malformațiilor congenitale”, aparea dr. Hack.

Consumul de alimente bogate în folați în mod firesc (mai multe contra acesta mai târziu) vă probabil a sprijini, de intocmai, să obțineți cantitatea de oricine aveți trebuinta în timpul sarcinii. Multe pâini, a pasuna și bucate sunt îmbogățite cu acid folic, așa că consumul acestora vă probabil a sprijini și să vă îndepliniți obiectivul cotidian.

Acestea fiind spuse, este buget de gros să obțineți 400 de micrograme de acid folic curand prin dietă. Acoace sunt utile vitaminele prenatale. Sunt formulate cu cantitatea potrivită de acid folic pentru gravide. Și dacă intenționați să rămâneți gravidă, începeți să luați un adaos de acid folic cu 12 săptămâni înainte de a rămâne însărcinată, aparea dr. Hack. Iest lucrare este necesar, deoarece defectele tubului neural sacagiu deseori la începutul sarcinii, cateodata exact înainte de a ști că te aștepți, adaugă ea.

„CDC recomandă să luați circa 400 de micrograme de acid folic (sau 600 DFE) în oricine zi pentru a a prevesti malformațiile congenitale.” – Stephanie Hack, MD, OB/GYN

2. Cumva a cura o deficiență de folat

În curs ce majoritatea oamenilor primesc infumurat acid folic (mai rafinat în țări prep SUA, daca alimente prep cerealele și pastele sunt îmbogățite cu acid folic), anumite grupuri sunt încă susceptibile la deficiența de folat.

Persoanele cu intunecare de cheltuiala de pentanol;, zacea inflamatorii intestinale (IBD) și ciuda celiacă pot a detine toate niveluri mai scăzute de acid folic, potrivit Muntelui Sinai. Aceste afecțiuni pot a repartiza capacitatea corpului tău de a a trage anumite vitamine și nutrienți.

Persoanele cu o variantă a genei MTHFR pot fi, de intocmai, mai predispuse la o deficiență de folat. Mijlociu Bibliotecii Naționale de Medicină, gena MTHFR este esențială pentru producerea proteinei MTHFR – un tip de proteină oricine vă ajută corpul să absoarbă folații. Asadar, dacă aveți o mutație într-o genă MTHFR, corpul dumneavoastră ar a merge să nu fie avizat să proceseze folații tare interj.

Persoanele oricine iau anumite medicamente pot a detine, de intocmai, niveluri scăzute de acid folic. Exemple de medicamente oricine pot intretaia cu absorbția de folat de către organismul dumneavoastră includ următoarele, potrivit Muntelui Sinai:

  • Antiacide, utilizate pentru tratarea arsurilor la burduhan
  • Blocanți H2, utilizați pentru a prescurta acidul stomahic, inclusiv cimetidina (Tagamet), famotidina (Pepcid) și ranitidina (Zantac)
  • Inhibitori ai pompei de protoni, utilizați pentru reducerea acidului stomahic, inclusiv someprazol (Nexium), lansoprazol (Prevacid), omeprazol (Prilosec) și rabeprazol (Aciphex)
  • Sechestranți ai acizilor biliari, utilizați pentru scăderea colesterolului, inclusiv colestipol (Colestid), colestiramină (Questran) și colsevelam (Welchol)
  • Medicamente anti-convulsii, inclusiv fenobarbital, primidona (Mysoline) și carbamazepină (Tegretol)
  • Medicamente antiinflamatoare nesteroidiene (AINS), inclusiv ibuprofen (Advil, Motrin) și naproxen (Aleve)
  • Sulfasalazina (Azulfidine), utilizată pentru a a cura bolile inflamatorii intestinale (IBD) și artrita reumatoidă (RA)
  • Triamteren (Dyrenium), un diuretic (bulin de apă)
  • Cicloserina, un antibiotic
  • Pirimetamina (Daraprim), utilizată pentru prevenirea și tratarea malariei și pentru tratarea toxoplasmozei
  • Trimetoprim, un antibiotic uzitat pentru a a cura infecțiile tractului plosca

Fiecine sunt simptomele deficienței de acid folic?

Dacă nivelul de acid folic lipsește, aiesta probabil apărea în sănătatea ta. Deficiența de acid folic probabil duca la următoarele, potrivit Muntelui Sinai:

  • Creștere slabă (la sugari și copii)
  • Inflamația limbii
  • Roseata
  • Pierderea poftei de mâncare
  • Dificultăți de respirație
  • Lamoste
  • Nervozitate
  • Neglijare
  • Lene psihică

3. Îți susține sănătatea inimii

Acidul folic este, de intocmai, memorabil pentru sănătatea inimii tale. „Îți ajută corpul să descompună un aminoacid supranumit homocisteină”, aparea dr. Li. Când nivelurile de homocisteină devin exagerat ridicate, vă probabil a hrentui endoteliul sau căptușeala vaselor de sânge. În curs, cest lucrare probabil referi blocaje oricine duc la probleme grave ale inimii, cum ar fi accidentul vascular intelectual, adaugă dr. Li.

Deși nu există dovezi concrete că cantități holba de homocisteină cauză zacea de inimă, există unele studii oricine sugerează că persoanele cu niveluri crescute de homocisteină au mai zdravan de două ori mai multe șanse de a a detine un denivelare vascular intelectual decât cei cu niveluri sănătoase și prezintă un rizie mai duium de zacea de inimă în universal, potrivit Muntelui Sinai.

Fiestecum, obținerea suficientă a acidului folic este un ramaseala infailibil apoi când vine vorba-lunga de scăderea nivelurilor dăunătoare de homocisteină și de protejarea inimii. Încercați să vă umpleți regim cu alimente bogate în acid folic. Și dacă aveți antecedente de probleme cardiace, întrebați-vă medicul dacă ați a merge castiga de un adaos de vitamina B.

4. Cumva a sprijini la reducerea riscului de neoplasm

O dietă bogată în acid folic ar a merge fi protectoare împotriva unor forme de neoplasm, inclusiv cancerul de burduhan, de sân, de col mitral, pancreatic și colorectal, mijlociu Muntelui Sinai.

Reversul probabil fi și adevărat: „Nivelurile scăzute de acid folic din organ sunt asociate cu un rizie marisor de neoplasm”, aparea dr. Li, citând o recensamant din masalar 2018 în Rapoarte curente de nutriție.

Deși oamenii de știință încă nu sunt siguri de ce acidul folic are cest actiune anticancerigen, unii cred că ar a merge a detine legătură „cu implicarea folaților în rezumat corectă a ADN-ului”, aparea dr. Li. ADN-ul este eficace „codul genetic” sau modelul pentru dezvoltarea și funcționarea corectă a corpului tău. Asadar, dacă oareceva nu ajunge interj la producerea ADN-ului, pot apărea mutații, oricine cateodata pot duca la neoplasm.

Cu toate acestea, nu există date concrete că administrarea de suplimente de acid folic previne cancerul, potrivit Muntelui Sinai. Cea mai bună regim de a vă prescurta riscul de neoplasm și de a rămâne sănătos în universal este să consumați o dietă echilibrată, cu alimente bogate în acid folic și să vă consultați în mod ritmic la medicul dumneavoastră pentru verice analiză de neoplasm recomandată în funcție de vârsta, istoricul casnic și starea de sănătate actuală.

5. Cumva a sprijini cu depresia

Mijlociu NIH, persoanele cu niveluri scăzute de acid folic din sânge sunt mai predispuse să aibă depresie. O meta-analiză din indrea 2017 în Journal of Psychiatric Research de intocmai, a constatat că persoanele cu depresie pot a detine niveluri mai scăzute de acid folic în sânge decât cei fără depresie. Iest lucrare vă probabil a repartiza și tratamentul, deoarece persoanele cu niveluri scăzute de acid folic pot să nu răspundă la fel de interj la antidepresive în comparație cu persoanele cu niveluri sănătoase de acid folic, potrivit NIH.

Aceasta înseamnă că obținerea suficientă de folat probabil a sprijini la susținerea sănătății mintale și, cumva, la reducerea simptomelor depresiei, inclusiv suicidalitatea. De intamplare, un scoala la scară largă din rapciune 2022 în JAMA Psihiatrie a constatat că administrarea a 1 miligram de acid folic pe zi (oricine este considerată delimita superioară tolerabilă pentru adulți) a fost asociată cu rate mai scăzute de suicid și tentative de autovătămare la sarpe 850.000 de participanți la scoala.

Deși acestea sunt constatări promițătoare, relația dintre acidul folic și depresie nu este încă pe intreg înțeleasă. De paradigma, nu este evident dacă o scădere a poftei de mâncare (un poate manifestare al depresiei) duca la pierdere de folat sau dacă deficitul de folat contribuie la depresie, aparea dr. Hack.

Cercetătorii au însă câteva teorii prevedere contra această legătură. Una este că „creierul are trebuinta de acid folic pentru a rodi neurotransmițători prep serotonina și dopamina”, aparea dr. Li. Deoarece serotonina și dopamina joacă ambele un rol memorabil în starea de chip, creșterea acestora probabil prescurta simptomele depresiei, notează el.

Acestea fiind spuse, alte studii au dezvelit că administrarea de acid folic nu este mai bună decât un placebo apoi când vine vorba-lunga de ameliorarea depresiei, mijlociu Mount Sinai.

A rigla de jos? Nu există nicio garanție că suplimentele de acid folic singure vă vor a cura simptomele depresiei. Discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a le încerca și, dacă sunt de invoiala, adăugați-l la planul dvs. de medicatie alături de metode dovedite clinic, cum ar fi terapia și medicamentele.

Surse alimentatie de acid folic

Pentru majoritatea adulților (cu excepția persoanelor oricine sunt însărcinate sau a celor oricine încearcă să rămână însărcinate), cel mai interj este să obțineți toți folații de oricine aveți trebuinta din alimente întregi. Veștile bune? O mulțime de alimente sunt în mod firesc bogate în acid folic sau sunt îmbogățite cu acid folic, așa că este potential să obțineți infumurat apoi când urmați o dietă echilibrată.

Unele alimente bogate în acid folic în mod firesc includ următoarele, potrivit Nationalicesc Institutes of Health (NIH):

  • Plaman de aguridar
  • Legume (în aparte coasta-dracului, varza nemteasca; de Bruxelles și legume cu frunze de masla vanat închis, cum ar fi spanacul și verdeața de muștar)
  • Fructe și sucuri de fructe (în aparte portocale și sucuri de portocale)
  • Nuci, soia; fasole-soia și mazăre (cum ar fi arahide, mazăre cu ochiul-boului negri și soia; fasole-soia)

Acidul folic este, de intocmai, adăugat la următoarele alimente, potrivit NIH:

  • Pâine îmbogățită, făină, mălai, a pasuna și orez
  • Paine fortificate pentru micul pranz
  • Făină de malai fortificată (folosită pentru a executa tortilla și tamales de malai, de paradigma)

Care ar a urma să ia suplimente de acid folic?

În curs ce majoritatea oamenilor ar a urma să poată obține infumurat acid folic din dietele lor, unele grupuri, cum ar fi următoarele, ar a merge castiga de luarea unui adaos.

  • Persoanele oricine sunt însărcinate sau intenționează să rămână însărcinate: Începeți să luați prenatale cu acid folic cu trei luni înainte de a programa să rămâneți însărcinată și urmăriți să obțineți 400 de micrograme pe zi, aparea Dr. Hack. Dacă aveți un rizie mai duium de a a detine un zgamboi cu defecte de tub neural (pentru că aveți o intunecare convulsivă sau ați bogat alți copii cu defecte ale tubului neural), se recomandă 4.000 de micrograme pe zi, adaugă ea. Dar întotdeauna discutați cu medicul dumneavoastră contra portie adecvată.
  • Persoanele cu niveluri ridicate de homocisteină în sânge: Dacă analizele de sânge arată că aveți niveluri ridicate de homocisteină, luarea unui adaos de acid folic vă probabil prescurta riscul de probleme cardiace și probabil scădea aminoacidul la niveluri mai sănătoase din sânge, aparea dr. Li. A nuanta recomandată în cest caz este de 400 de micrograme, adaugă el.
  • Persoanele cu rizie de pierdere de folat: Acestea includ persoanele cu intunecare de cheltuiala de pentanol;, malnutriție severă, ciuda inflamatorie intestinală (IBD), ciuda celiacă sau forma genei MTHFR, aparea dr. Hack.
  • Persoanele cu depresie: Dacă medicul dumneavoastră este de invoiala, luarea unui adaos de acid folic împreună cu alte tratamente, cum ar fi antidepresivele și modificările stilului de viață, ar a merge a sprijini la reducerea simptomelor. Dar rețineți că cercetătorii sunt încă neclari contra cât de zdravan acid folic musai luat pentru a a razbuna depresia, aparea dr. Li.

Placid de situația dvs., consultați întotdeauna medicul înainte de a începe un nou adaos, deoarece unele pot interacționa minus cu alte medicamente sau pot referi efecte secundare. De intocmai, medicul dumneavoastră vă probabil a sprijini să decideți portie potrivită pentru dumneavoastră.

Care nu ar a urma să ia suplimente de acid folic?

Pentru unii oameni, administrarea unui adaos de acid folic probabil executa mai zdravan rău decât interj. Aveți grijă dacă aparțineți unuia dintre următoarele grupuri și discutați întotdeauna cu medicul dumneavoastră înainte de a începe verice adaos nou:

  • Persoane alergice la acid folic: Este rar, dar poate, să aveți o eruptie la acid folic. Semnele unei reacții alergice includ erupții cutanate, mâncărime, roșeață și, în cazuri severe, dificultăți de respirație, potrivit Clinicii Mayo. Dacă aveți fiecare dintre aceste simptome după ce ați luat un adaos, opriți-l și consultați-vă medicul cât mai curând poate.
  • Persoanele oricine iau anumite medicamente: Cateodata, acidul folic probabil intretaia cu anumite medicamente și le probabil executa mai puțin eficiente. De paradigma, „persoanele oricine iau medicamentul pentru convulsii Dilantin (fenitoină) ar a urma să discute cu medicul lor înainte de a lua acid folic, deoarece ar a merge scădea concentrația medicamentului în sânge, făcându-l mai puțin eficace”, aparea dr. Li. Același lucrare este autentic și pentru alte medicamente anticonvulsivante prep fosfenitoina (Cerebyx) și primidona (Mysoline), potrivit Clinicii Mayo. Acidul folic probabil intretaia, de intocmai, cu metotrexatul pentru a a cura cancerul, potrivit Mount Sinai, și probabil scădea eficacitatea barbituricelor și a medicamentului anti-malarie pirimetamina (Daraprim), potrivit Clinicii Mayo.

Este poate să luați exagerat zdravan acid folic?

Când luați portie zilnică recomandată, acidul folic este în universal infailibil. Dar dacă iei exagerat zdravan (mai zdravan de 1.000 de micrograme, sau delimita superioară zilnică), poți a detine efecte secundare negative. Deși rare, dozele holba de acid folic pot referi următoarele simptome, potrivit Muntelui Sinai:

  • Probleme cu stomacul
  • Probleme de repaus
  • Reacții ale pielii
  • Neclaritate
  • Pierderea poftei de mâncare
  • Greaţă
  • În cazuri severe, convulsii

„Dozele holba de acid folic pot a ascunde, de intocmai, simptomele unei deficiențe de vitamina B12”, aparea Dr. Hack. O deficiență de vitamina B12 pe final mare probabil fi periculoasă, deoarece probabil duca la leziuni permanente ale creierului, măduvei spinării și nervilor, mijlociu NIH.

De impozit, puteți ocoli această problemă luând un adaos cu 100% din valoarea zilnică atât a acidului folic, cât și a vitaminei B12, potrivit Clinicii Mayo.

Pentru a fi în siguranță, discutați întotdeauna cu medicul dumneavoastră înainte de a lua mai zdravan de 800 de micrograme de acid folic.


Articolele Well+Good fac raportare la studii științifice, de încredere, recente și robuste pentru a susține informațiile pe oricine le împărtășim. Poți a detine încredere în noi pe parcursul călătoriei tale de bunăstare.

  1. Pieroth, Renee și colab. „Folatul și impactul său peste riscului de neoplasm.” Rapoarte actuale de nutriție vol. 7,3 (2018): 70-84. doi:10.1007/s13668-018-0237-y

  2. Bender, Ansley et al. „Asocierea folat și depresie: o meta-analiză.” Ziar de privire psihiatrică vol. 95 (2017): 9-18. doi:10.1016/j.jpsychires.2017.07.019

  3. Gibbons RD, Hur K, Lavigne JE, Mann JJ. Asocierea dintre prescripțiile de acid folic și tentativele de omorare și autovătămarea intenționată în rândul adulților din SUA asigurați domestic. JAMA Psihiatrie. 2022;79(11):1118–1123. doi:10.1001/jamapsychiatry.2022.2990


Share This Article
Leave a comment